O dobrym rozwiązaniu dla biznesu

o wirtualnym biurze nie należy do najłatwiejszych, często okazuje się to najlepszy sposób na prowadzenie działalności biurowej. Niewątpliwie ogromną zaletą prowadzenia wirtualnego biura jest to, że choć nad naszymi interesami czu

Dodane: 18-08-2016 06:31
O dobrym rozwiązaniu dla biznesu

Biuro dostępne przez całą dobę

Wirtualne biura są coraz częściej wykorzystywane przez przedsiębiorców z uwagi przede wszystkim na możliwość redukcji kosztów. Chociaż decyzja o wirtualnym biurze nie należy do najłatwiejszych, często okazuje się to najlepszy sposób na prowadzenie działalności biurowej. Niewątpliwie ogromną zaletą prowadzenia wirtualnego biura jest to, że choć nad naszymi interesami czuwają eksperci, to jednak mamy całodobowy dostęp do naszego biura. Jest to najczęściej możliwe przez specjalnie utworzoną platformę internetową, po zalogowaniu do której otrzymujemy wiele informacji odnośnie prowadzonych przez nas rachunków i innych rozliczeń. Dostęp przez Internet umożliwia skorzystanie z takiej możliwości właściwie w każdym miejscu i o każdej porze.


Definicja instrukcji kancelaryjnej

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Kontrola w administracji publicznej

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna