Druk poligraficzny - czyli o drukarniach i zakładach poligraficznych

jesteśmy w domu. O druku i reklamie.Naklejka jako rodzaj produktu drukowanegoNaklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawiera

Dodane: 22-08-2016 10:57
Druk poligraficzny - czyli o drukarniach i zakładach poligraficznych etykiety samoprzylepne
Mały rozmiar reklamy, czyli to doskonała metoda na subtelną reklamę naszego produktu czy też usługi. Dodajmy do tego stronę internetową, bannery oraz wszelkie formy marketingu i jesteśmy w domu. O druku i reklamie.

Naklejka jako rodzaj produktu drukowanego

Naklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawierającym klej oraz osłonę zabezpieczającą tenże klej. Druk takich naklejek to wyzwanie dla operatorów DTP oraz dla samych drukarzy, ponieważ niektóre naklejki powinny jeszcze zawierać hologram, lub pełnić funkcję plomby VOID, która zostawi napis "VOID OPEN" po jej zerwaniu.

Naklejki muszą też posiadać odpowiedni klej do zastosowania na różnych powierzchniach, jednak to już zależy od samego producenta tego papieru lub specjalnej folii.


Naklejki i ich zastosowanie

Naklejki mogą przybierać przeróżne formy i kształty. Można jest też drukować na różnych materiałach, które można przykleić np. na auto, co staje się coraz bardziej popularne. Istnieją też różne metody utwardzania i utrwalania druku, co również jest ważne w przypadku naklejek do stosowania na zewnątrz.

Zastosowanie naklejek znajdziemy praktycznie wszędzie i w każdej gałęzi biznesu. Naklejki widuje się na produktach, na witrynach sklepów, na ścianach w domach i w wielu innych miejscach.


Nowe metody, tańszy druk

Techniki druku ciągle ulegają nowelizacją, jednak część procesów zostaje taka sama. Papier z celulozy dalej przoduje jako materiał na którym się drukuje,, ale sam proces czy użyta farba. Procesy te tak szybko ulegają zmianom, że sami właściciele zakładów mają problemy, aby z tym nadążyć.

Jednak ten postęp powoduje, że druk jest znacznie tańszy, a klienci mają możliwości zamówienia dużo mniejszych nakładów w dobrej jakości. Dlatego też teraz prawie każda firma ma swoje plakaty, ulotki czy nawet bannery.