Dobre i złe metody kontaktu- call center

Dodane: 14-09-2016 08:17
Dobre i złe metody kontaktu- call center Firmy typu studio badań telefonicznych dają możliwość prowadzenia sprzedaży telefonicznej i rozmów telefonicznych w oparciu o własne skrypty do statystyki. To świetna opcja dla średnich biznesów, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Wywiad ankietowy przez telefon

Badania telefoniczne należą do jednych z najbardziej skutecznych badań marketingowych przeprowadzanych na ankietowanych. Co więcej nie pozostawiają wrażenia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań.

Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na określonej grupie ludzi. Badania zazwyczaj są wykonywane przez studia badań CATI na zlecenie zewnętrznych firm. Po zakończonym procesie przeprowadzania ankiet wyniki są zbierane oraz interpretowane przez zespół specjalistów.


Voicemailing- Wikipedia

oicemailing (voice mailing) - forma promocyjna stosowana w reklamowych kampaniach telefonicznych.

Wybrana grupa docelowa otrzymuje w określonym czasie (po odebraniu swojego telefonu) komunikat głosowy promujący na przykład jakieś wydarzenie, produkt lub usługę. Połączenia telefoniczne wykonywane są automatycznie, a wiadomość głosowa przygotowana jest wcześniej. Nagrywa się ją zwykle z udziałem profesjonalnego lektora lub powszechnie znanej osoby (z rozpoznawalnym, miłym głosem).

Voicemailing realizuje się obecnie zarówno przy wykorzystaniu telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. W tym drugim przypadku głosowy przekaz reklamowy wzmocniony jest najczęściej również informacją tekstową w postaci SMS-a przesyłanego po tym, jak już odbiorca odsłucha komunikat.

W polskiej praktyce biznesowej pojawia się także termin VMS (ang. Voice Mail Service). Wiadomość głosowa VMS jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi marketingu mobilnego i używa się jej do masowej wysyłki treści reklamowych (podobnie jak SMS i MMS). Zaletą voicemailingu jest przede wszystkim potencjalnie duży zasięg. Wiele narzędzi marketingu mobilnego przeznaczonych jest jedynie dla użytkowników smartfonów (np. kampanie reklamy kontekstowej i aplikacje mobilne). Usługi takie jak masowa wysyłka SMS mogą być kierowane także do użytkowników telefonów komórkowych starszego typu (tzw. dumphones). Voicemailing może być kierowany także do abonentów telefonów stacjonarnych. Do wad tego typu usług można zaliczyć stosunkowo ograniczoną (np. w stosunku do telemarketingu) możliwość komunikacji dwustronnej. Odbiorca wiadomości głosowej może jedynie wybrać numer na klawiaturze numerycznej i odpowiedzieć w ten sposób na zadane w wiadomości pytanie lub wybrać określoną opcję dalszej rozmowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Voicemailing


Zadania studia badań telefonicznych cati

Podstawowym zadaniem studia badań telefonicznych cati jest przeprowadzanie wywiadów telefonicznych wśród wybranej grupy respondentów. Praca osób zatrudnionych w cati polega na dzwonieniu do wybranych respondentów i zadawaniu im pytań ze wcześniej przygotowanej listy.

Dzięki temu są one w stanie przygotować dla swoich zleceniodawców zestawienia dotyczące oceny jakości ich pracy. Zleceniodawcami badań wykonywanych przez cati są np. przedstawiciele różnych firm i przedsiębiorstw oraz dyrektorzy sklepów i placówek edukacyjnych, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób oceniana jest ich praca. Studio badań telefonicznych cati przyjmuje również zlecenia na badania społeczne przeprowadzane np. przed wyborami.